mari rapat ..

Belian runcit/pukal juga ada di sini. Dan apa kata jika produk disini dapat mengatasi masalah penyakit anda. Drug free. Semuanya adalah dari bahan semulajadi. Ok atau tidak produk di sini untuk anda adalah dengan IZIN ALLAH.

Monday, May 17, 2010

Sejarah Sabun Timur Tengah































Utara Syria Secara Am.

Utara Syria kebanyakkannya penuh ditumbuhi dengan tumbuh-tumbuhan desa yang berbaris di lereng gunung, sebuah daerah di Syria. Dari ketinggian sekitar 850 meter di atas permukaan laut permukaan bumi ini ditutupi oleh hutan semulajadi seperti Pine, laurel, pohon daun yang hijau. Ia mengamit kesan pada pengunjung di samping suasana bersih dan perawan melalui pemandangan yang dekat. Hal ini membuat Kessab salah satu daerah yang paling terkenal di Syria, dan sebuah tempat percutian musim panas yang hidup. Di samping keindahan alamnya, desa ini terkenal untuk pembuatan sabun tangan tradisional.


Negara Pengeluar Sabun Tradisional.

Lereng Gunung Akraa terutamanya merupakan salah satu tempat pelancongan paling indah di Syria. Sebagai contoh, Kessab – salah sebuah banadr si utara Syria, terlihat lebih indah apabila anda memandu melalui gunung-gunung yang menjulang tinggi turun dari ketinggian 800 m menuju desa Doran Kara bahawa pemandangan pantai yang paling indah di Laut Mediterranean adalah 8 hingga 10 km jauhnya. Beberapa kampung sekitar Kessab, setiap yang memiliki pesona khas dan keindahan. Salah satunya adalah Ain Delbeh dan Aleppo. Desa yang lain adalah: Karkana, Sakhra, Dozoughash dan Nabain.


Perhutanan Utara Syria

Dikelilingi oleh sejumlah hutan menarik yang menghubungkan pantai Mediterranean ke Akraa Mountain. Hutan ini meliputi banyak laurel, jati, pinus, ek, Juniper, sumac, cemara, medlar, pohon zaitun dan lain-lain. Minyak laurel semulajadi dihasilkan secara manual tanpa menambah zat lain. Ini memberinya sifat yang berbeza. Selain itu, buah pohon salam digunakkan bagi mendapatkan minyak murni laurel terbaik. Di sini sabun terbaik di dunia, dihasilkan secara manual. Sememang sudah menjadi tradisi, penduduk desa di sini mempunyai pengalaman yang mereka peroleh sejak lahir mereka.

Sabun Syria.

Selain itu, kaedah manual telah dibangunkan dengan baik sekali dalam mengeluarkan semua jenis minyak herbal dari tanaman dan pohon dijumpai di hutan Kessab..

Kaedah ekstrak cemara, pinus, medlar, lavender, rosemary, kaktus, willow, mint, chamomile minyak dan minyak thyme adalah sangat penting. Tanaman ini ditemui dalam jumlah besar di daerah Ain Delbeh, Aleppo, Karkana, Sakhra, Dozoughash dan Nabain. Melalui penambahan saintifik moden, tambahan minyak semulajadi telah diperkenalkan, sehingga terhasil berbagai macam sabun herbal. Ini, selain minyak laurel; minyak zaitun adalah campuran utama dalam sabun Syria. Dan ada jenis lain dari tanaman, seperti thyme liar dan mint, chamomile, kemangi dan tumbuhan yang sangat terkenal yang merupakan ubat ajaib dalam menyembuhkan penyakit kulit.

Gambar di atas adalah seorang gadis Armenia mengumpulkan rosemary dengan tangan untuk membawanya ke kilang kami untuk mengekstrak minyak rosemary antiseptik aromatik, yang digunakan dalam komposisi laurel sabun.

Industri sabun di Utara Syria.

Industri sabun bermula sejak dihuni orang-orang Armenia daerah. Industri ini bermula di rumah terutama untuk memenuhi keperluan keluarga dan itu primitif dan manual. Ahli keluarga diekstrak minyak laurel dengan mengumpulkan buah dan perebusan dan memisahkan minyak murni. Kemudian sabun dibuat, terkenal untuk aroma manis di samping manfaat ajaib untuk tubuh dan rambut. Industri sabun diturunkan dari generasi ke generasi, dan laurel sabun Kessab menjadi terkenal melalui Syria, di negara-negara jiran, Eropah dan Amerika dan sepanjang jalan ke Jepun dan seluruh dunia.

Ekstrak minyak dari buah pohon salam dan dari tanaman lain melalui kaedah manual. Hal ini untuk memastikan kualiti yang tinggi dari beberapa minyak dan untuk mengurangkan faktor kerosakkan ciri-ciri spesifikasi dari beberapa minyak. Dengan pengawasan kualiti yang ketat, keseluruhan proses bermula dengan memetik buah dan mengumpul hasil tanaman dan kemudian membawanya ke kilang kami untuk ekstraksi minyak dibuat dalam keadaan yang mempunyai latihan yang tinggi.

Pembuatan Sabun

Adapun apa yang diketahui tentang Sabun Zaitun, perkara berikut harus memberikan gambaran singkat. Sabun ini dibuat dengan proses "panas". Pertama, minyak zaitun dibawa ke dalam suatu tong, besar di tanah-bersama dengan air dan alkali. Di bawah tong, ada api bawah tanah yang memanaskan kandungan mendidih. Perebusan berlangsung selama tiga hari, sementara minyak bertindak balas dengan alkali dan air menjadi sabun cair tebal.

Minyak laurel ditambah pada akhir proses, dan setelah dicampur, semua ramuan diambil dari tong dan dituangkan di selembar kertas lilin besar di tingkat kilang.

Pada titik ini sabun itu adalah besar, hijau, massa datar, dan itu dibenarkan menjadi dingin dan mengeras selama sekitar sehari. Sementara sabun pendingin, para pekerja dengan papan kayu diikat ke kaki mereka berjalan di atas sabun untuk cuba untuk kelancaran keluar batch dan menjadikannya sebuah ketebalan bahkan.

Walaupun penuaan, sabun melewati beberapa perubahan kimia. Pertama, dan yang paling penting, isi alkali bebas dari sabun (itu basa yang tidak bertindak balas dengan minyak selama saponifikasi) rosak selepas reaksi lambat dengan udara.

Kadar air sabun juga boleh dikurangkan, membuat sabun keras dan tahan lama.Dan terakhir, warna bahagian luar sabun ternyata emas pucat, sedangkan di dalam tetap hijau.

BAHAN

Unsur utama sabun adalah minyak zaitun dan minyak laurel.

Minyak zaitun digunakan ditekan dari kiri-overs pressing zaitun dahulu, yang disebut "pomace" dan warna hijau kerana jumlah klorofil tinggi (sebatian organik yang membuat semua hijau tanaman) di apung tersebut.Minyak ini digunakan kerana murah. Setelah saponifaction, minyak zaitun banyak kehilangan high intrinsiknya, namun isinya quality vitamin E dianggarkan tetap utuh sampai produk jadi.

Laurel minyak sangat mahal, dan memperoleh, melalui pelbagai cara, dari sebahagian besar dari laurel teluk pokok.Dianggarkan untuk memiliki high antiseptik dan antioksidan tinggi. Hal ini juga menambah aroma bagus untuk sabun.

Sodium hidroksida digunakan untuk mempengaruhi saponifikasi dalam minyak yang terdahulu diperolehi daripada " salsola Kali tanaman ", yang kita sebut rumput terguling. Kilang dibakar untuk mendapatkan jumlah natrium karbonat dalam abu , yang pada sejumlah proses yang melibatkan cepat kapur dan air, dibuat menjadi natrium hidroksida: kuat alkali . Pada hari ketika ini, natrium hidroksida yang digunakan diperolehi melalui pelbagai proses yang mempengaruhi garam laut.

KANDUNGAN SABUN

Sabun buatan tangan tanpa kimia pH -stabilisator, tidak seperti lembut pada kulit sebagai sabun moden paling berusia kecuali untuk jangka masa yang panjang. Hal ini kerana kadar alkali tidak seperti disebutkan sebelumnya. Namun untuk menggunakan muzik, dan untuk jenis kulit normal, sabun dari pengilang yang baik, yang berusia lebih daripada lapan bulan akan high yang baik dengan standard apapun.

Sabun zaitun berlangsung lama kerana penyusun utama minyak zaitun - asid oleik - menghasilkan sabun keras, meskipun dengan mengorbankan busa minimum.


Ini adalah pilihan yang baik bagi mereka yang tidak tertarik pada sabun dengan pH-moden stabilisator, pengawet , dan pewarna yang potensi risiko pengambilan tidak sepenuhnya diketahui.

No comments:

Post a Comment

Promo Produk Di Rak Butik Orang Kampung

1. Suami saya malas bila diminta mengurut; gunakan MINYAK TUNA BUKIT. Gosokkan saja minyak dipermukaan kulit MACAM sapu bedak dimuka satu kali, dua kali, tiga kali, empat kali dan sudah siap ... Kulit tidak berminyak. Sakit uruat pun segera hilang.

2. Ingin mengembalikan kulit kembali seperti bayi ... licin, halus dan lembut! Gunakan
SABUN TIMUR TENGAH. Macam pakai sabun mandi biasa je ... lihat kesannya dalam seminggu ... kulit anda akan terasa benar-benar halus dan lembut. Anda pasti akan menyukainya. Boleh menjimatkan berbagai kos vitamin kulit. Bergaya dengan kulit bayi dan berdiri dengan penuh keyakinan.

3. Dah tak larat dah dengan kesan resedung ... jerawat, bersin dan rambut gugur; gunakan
SABUN RESEDUNG. Hama resedung akan mati. Cuma gunakan sabun sebelum tidur, itu saja. Perhatikan kesannya! Katakan TIDAK pada RESEDUNG. Ramai yang sudah dapat menikmati kulit muka yang baik ... anda bila lagi!! Untuk kesan MAX, amalkan meminum TEH EMAS.

4. Bilakah kali terakhir anda dan pasangan merasa seperti malam pertama dahulu! Sudah tentu lama dulukan ... Kembalikan aksi anda dengan
MINYAK LINTAH atau MINYAK TUNA BUKIT. Usahakan untuk memberi hadiah istimewa buat pasangan anda. Tiada yang mudah, tetapi berbaloi-baloi melalui usaha yang sedikit.

5. Selalu rasa mengantuk dan tidak bermaya; gunakan
TEH EMAS. Kini hanya dengan menjadi amalan meminum Teh Emas, anda dapat menyegarkan suhu badan, membersih sistem usus dan saraf DAN menyegarkan pernafasan anda.

6. Ingin merasa sentiasa segar; gunakan
SABUN SERAI. Anda akan merasa segar seperti sentiasa berada di 'tempat SPA'. Kulit menjadi harum dan cergas.

7. Cemas dengan kelenjar dipayu dara! Ramai yang telah berjaya menghilangkan kelenjar berkenaan melalui gosokan yang manja menggunakan
KRIM LINTAH. Kurangkan kerungsingan dan kembalikan keyakinan anda.

8. Merasa tegang di belakang leher (hyper tension) kerana kerja yang bertimbun atau masalah yang bertimpa-timpa atau migrane yang tak habis-habis. Jangan dibiarkan ianya berlarutan. Redakan tegangan ini dengan segera. Sapukan
KRIM LINTAH dibelakang leher supaya kesakitan cepat hilang. Jauhi diri anda dari postem, hidup ceria!

9. Selalu gagal membahagiakan isteri bila bermain 'ranjangan' dan dah nampak kenapa isteri kurang respect suami. Jangan biarkan sehingga perkara tak diingini terjadi. Atasilah segera sebelum terlambat. Mulakan dengan pakej yang terbilang ini.


Sebut Harga

Sebut Harga

ORDER

Order; sila call/sms +60193291311.

Penghantaran: Tiada wang pos dikenakan sekitar Semenanjung Malaysia.

POS:
Semenanjung Malaysia POS BIASA. Selainnya atas permintaan.

Tips Penjimatan POS: Baik order kumpulan barangan sehingga berat tidak melebihi 500g ... kerana apa? Sebab 1g hingga 499g adalah dalam kumpulan caj yang sama. Manakala melebihi 500g adalah dalam lingkungan caj yang lain. Jadi mengapa membazir? Jadilah sebahagian dari penyumbang SMART SPENDING.

MONEY Back Gurantee (Semenanjung Malaysia):
Tawaran ini hanya untuk sabun. Pun begitu hanya 100% dari harga barangan akan di pulangkan sekiranya, pembeli berjaya mengemukkan resit pembelian setelah menerima barangan yang ditempah. Untuk selainnya, 50% dari harga jualan akan dipulangkan kerana proses pembuatan agak rumit.

Terima Kasih kerana memilih dan menggunakan barangan dari BUTIK ORANG KAMPUNG.

Analytics.com