mari rapat ..

Belian runcit/pukal juga ada di sini. Dan apa kata jika produk disini dapat mengatasi masalah penyakit anda. Drug free. Semuanya adalah dari bahan semulajadi. Ok atau tidak produk di sini untuk anda adalah dengan IZIN ALLAH.

Saturday, July 17, 2010

Gout

Pernah dengar perbualan dan cadangan seperti berikut ..


Kamal Zaman menyuarakan permasalahannya, "8 bulan lepas, saya buat ujian darah..paras urik asid dalam lingkungan tinggi ( tak ingat..diagnose resit tinggal di pejabat) paras gula/glucose dalam darah dalam 5.6. Semasa ujian dalam keadaan berpuasa.Dah 2 hari cuti..sakit sendi..hari ni masih cuti..mengalamai kesukaran bergerak..Jumpa doktor..doktor beri Allopurinol Tablet 300mg - ubat gout dan Mobic Meloxicam 7.5 mg - penahan sakit.Rasa lega sikit..tapi bengkak masih ada di sendi lututMohon rakan2 dalam group ni:1. Berdasarkan ubat gout yang doktor beri.. a. adakah terlalu tinngi dose nya b. perlukah makan berterusan setiap hari walaupun dah tak sakit2. Pain killer/penahan sakit yang saya makan sekarang ialah Diclofenac 5 mg (sentiasa ada dalam simpanan) a. apakah kesan jika saya makan diclofrnac dan mobic sekali gus..3. Apakah makanan yang perlu dielakkan bagi pesakit gout.Maklumat dari Arthritis Foundation Malaysia tidak menyebut hal ini.Harap dapat bantuan dan maklumat.Sekian, terima kasih"

Permasalahan ini disambut dengan pelbagai cadangan juga nasihat dari kawan-kawan yang perihatin ...

Kata Jamaiah Aini Manah, "1.Amalkan minum air celery setiap hari sekurang-kurangnya 2x sehari (pagi dan petang), kalau sentiasa minum macam minum air pun lagi bagus, ....blend celery dgn air, tapis dan minum begitu sahaja...jangan campur gula atau apa2 lain...celery berkhasiat mengurangkan lebihan uric acid dalam badan, uric acid berlebihan lah yang menyebabkan penyakit gout tu. 2.Pantang segala benda yang boleh trigger penyakit tu terutama seafood terutama ketam, udang dan sotong... 3.Bersabar dan berdoa banyak2... Kena buat ketiga-tiga ni serentak... Wallahu a'lam...semoga Allah menyembuhkan ..aminn!!!"

Kata Mae Siad, "Perlu Spare ubat `remethan ` rasa berdenyut nak sakit je makan. kalau teruk ambil yang remethn 100,tau kurang sikit ambil yang 50."

Kata Savy Merah, "salam
di sini ana sarankan antar makan daun sederi .. insyallah berkesan...
ana dah lama tak kena gout .. kalau sakit ana makan .... cuba insyallah yakin padaNya"
Kata Eddy, "Makanan pantang utk pesakit GOUT:-
1. Semua makanan LAUT terutama berkulit keras spt kerang,udang dsbnya2. Daging merah & barang dalaman spt hati,limpa dsbnya3. Ikan sardine & ikan parang4. Semua jenis Kekacang5. Pisang & mangga
Itu diantara makanan yg perlu dijauhi.....tetapi lain org berlainan senarai pantangnya..cuba "trial & error" drpd senarai diatas.
PERINGATAN:- "PAIN KILLER" mesti dielakkan krn bolih merosakkan BUAH PINGGANG.....kecuali terpaksa ambil krn kesakitan keterlaluan sahaja.....setahu saya GOUT belum ditemukan obatnya lagi....UBAT YG PALING MUJARAB ADALAH BERPANTANG....rujuk Hadis nabi SAW
Cara pengubatan yg saya amalkan adalah spt berikut:-
Rebus 3 helai daun pandan dalam cerek sehingga nampak kehijaun airnya setelah mendidih.....minum pagi & petang.....
Insya'Allah GOUT tsb hilang & bau badan pun hilang.....terus beramal dgnnya sambil bedal lah makanan yg dipantang diatas.....insya'Allah XDE HAL....."

Kata Keduak Abu, "Salam sahabat. Petua ni daripada sahabat saya yang kena Gout Kronik tapi sejak dia amalkan minuman ini, Alhamdullillah dia dah tak merana dengan Gout lagi. Check Uric Asid pun rendah dan berada paras normal. Cubalah. Mana tau sahabat sembuh, Insya'Allah. Beli Apple Cider Organis Juice jenis BRAGG. Setiap pagi dan malam sebelum tidur campurkan 1 sudu teh jus dengan air suam dan sedikit madu lebah. Ikut kata sahabat saya, dalam masa 2-3 minggu dia dah nampak perkembangannya. Tapi dalam masa yang sama kena jauhkan dari makananx yang orang Gout tak boleh makan terutama "daging dan Internal organ". Selamat mencuba."

Kata Md Nari A, "X usah bimbang. Cari org yg bole buat bekam. Ada titik titik utk gout. Tapi jangan buat masa sakit, kang mangkuk bekam tu kena karate. Kena buat selang dua minggu."

Kata Hamnden Yahya, "Ubat Gout yang saya tahu ialah KULIT MANGGIS. Ambil KULIT MANGGIS dan hiris nipis. Lepas jemor hingga kering. Cara guna nya ialah ambil kulit manggis kering tu dan letak dalam cawan. Lepas itu tuang air panas. Bila dah suam, minumlah seperti minum teh tu, pagi sekali dan malam sekali. Jika nak bayar/beli pun boleh. ia berbentuk kapsul terdapat di parmacy Manakala lutut bengkak pula, sila guna AIR KULIT KAYU MANIS. Rendam saputangan dalam air tersebut dan balot."

Dan banyak lagi ... PENINGkan. Tak tahu mana satu yang nak diikuti ...






Kini dengan KRIM LINTAH anda tak perlu risau lagi!!!

BILA SAKIT MENYERANG, sapukan saja KRIM LINTAH ini.

Kenapa ya??! ... ikuti maklumbalas dari beliau ...










Maklumbalas dari Kamal Zaman mengenai permasalahannya, "Assalamualikum dan salam sejahteraBuat semua anggota keluarga Sahabat Interaktif dan respek droupTerima kasih atas nasihat dan pandangan.Saya tak sangka begitu simpati saudara/saudari pada saya.Hari ni ahad, saya dah boleh berjalan semua, esok rasanya nak pergi kerja balik selepas seminggu.Bengkak masih ada tapi makin surut.Ubatan hospital saya terus makan ikut jadualSejak beberapa hari lepas, saya asyik makan buah kurma untuk mengurangkan nasi.Dalam minuman saya campur sedikit sirap red cider apple..beli difarmasi..dalm 40rm sebotol.Saya cuba ikuti beberapa pandatangan yang diberikan..makan nasi ulam daun celery.Rasanya saya masih tak boleh makan kicap..bila makan sakit semula..Yang lain-lain akan saya cuba beransur-ansur ikuti.Sekali lagi terima kasih semuanya.Semua saudara/saudari di rahmati Allah hendaknya"


INI MEMBUKITKAN betapa perlunya anda membeli dan membuat simpanan kepada penyakit ini ... JADI APA TUNGGU lagi ... ANDA sudah pasti tak tahu bila penyakit ini menyerang kembali ... BERJAGA-JAGA LAH ...



BELI SEBELUM TERLAMBAT .. CALL 0193291311. RM30 seberkas (termasuk harga pos). Berat bersih 10g








SUCI LAGI BERSIH ... BOLEH DIBAWA SEMBAHYANG


No comments:

Post a Comment

Post a Comment

Promo Produk Di Rak Butik Orang Kampung

1. Suami saya malas bila diminta mengurut; gunakan MINYAK TUNA BUKIT. Gosokkan saja minyak dipermukaan kulit MACAM sapu bedak dimuka satu kali, dua kali, tiga kali, empat kali dan sudah siap ... Kulit tidak berminyak. Sakit uruat pun segera hilang.

2. Ingin mengembalikan kulit kembali seperti bayi ... licin, halus dan lembut! Gunakan
SABUN TIMUR TENGAH. Macam pakai sabun mandi biasa je ... lihat kesannya dalam seminggu ... kulit anda akan terasa benar-benar halus dan lembut. Anda pasti akan menyukainya. Boleh menjimatkan berbagai kos vitamin kulit. Bergaya dengan kulit bayi dan berdiri dengan penuh keyakinan.

3. Dah tak larat dah dengan kesan resedung ... jerawat, bersin dan rambut gugur; gunakan
SABUN RESEDUNG. Hama resedung akan mati. Cuma gunakan sabun sebelum tidur, itu saja. Perhatikan kesannya! Katakan TIDAK pada RESEDUNG. Ramai yang sudah dapat menikmati kulit muka yang baik ... anda bila lagi!! Untuk kesan MAX, amalkan meminum TEH EMAS.

4. Bilakah kali terakhir anda dan pasangan merasa seperti malam pertama dahulu! Sudah tentu lama dulukan ... Kembalikan aksi anda dengan
MINYAK LINTAH atau MINYAK TUNA BUKIT. Usahakan untuk memberi hadiah istimewa buat pasangan anda. Tiada yang mudah, tetapi berbaloi-baloi melalui usaha yang sedikit.

5. Selalu rasa mengantuk dan tidak bermaya; gunakan
TEH EMAS. Kini hanya dengan menjadi amalan meminum Teh Emas, anda dapat menyegarkan suhu badan, membersih sistem usus dan saraf DAN menyegarkan pernafasan anda.

6. Ingin merasa sentiasa segar; gunakan
SABUN SERAI. Anda akan merasa segar seperti sentiasa berada di 'tempat SPA'. Kulit menjadi harum dan cergas.

7. Cemas dengan kelenjar dipayu dara! Ramai yang telah berjaya menghilangkan kelenjar berkenaan melalui gosokan yang manja menggunakan
KRIM LINTAH. Kurangkan kerungsingan dan kembalikan keyakinan anda.

8. Merasa tegang di belakang leher (hyper tension) kerana kerja yang bertimbun atau masalah yang bertimpa-timpa atau migrane yang tak habis-habis. Jangan dibiarkan ianya berlarutan. Redakan tegangan ini dengan segera. Sapukan
KRIM LINTAH dibelakang leher supaya kesakitan cepat hilang. Jauhi diri anda dari postem, hidup ceria!

9. Selalu gagal membahagiakan isteri bila bermain 'ranjangan' dan dah nampak kenapa isteri kurang respect suami. Jangan biarkan sehingga perkara tak diingini terjadi. Atasilah segera sebelum terlambat. Mulakan dengan pakej yang terbilang ini.


Sebut Harga

Sebut Harga

ORDER

Order; sila call/sms +60193291311.

Penghantaran: Tiada wang pos dikenakan sekitar Semenanjung Malaysia.

POS:
Semenanjung Malaysia POS BIASA. Selainnya atas permintaan.

Tips Penjimatan POS: Baik order kumpulan barangan sehingga berat tidak melebihi 500g ... kerana apa? Sebab 1g hingga 499g adalah dalam kumpulan caj yang sama. Manakala melebihi 500g adalah dalam lingkungan caj yang lain. Jadi mengapa membazir? Jadilah sebahagian dari penyumbang SMART SPENDING.

MONEY Back Gurantee (Semenanjung Malaysia):
Tawaran ini hanya untuk sabun. Pun begitu hanya 100% dari harga barangan akan di pulangkan sekiranya, pembeli berjaya mengemukkan resit pembelian setelah menerima barangan yang ditempah. Untuk selainnya, 50% dari harga jualan akan dipulangkan kerana proses pembuatan agak rumit.

Terima Kasih kerana memilih dan menggunakan barangan dari BUTIK ORANG KAMPUNG.

Analytics.com